♥ Sydney igen

28 Juni 2012     2 Kommentarer
Da var man i Sydney igen och denna gangen med nytt sallskap, JOAKIM <3 Sa underbart att fa se honom igen <3 Jag lag sakert vaken i tre timmar igar natt innan jag kunde somna for att jag va sa otroligt nervos. Imorse var jag helt uppspelt innan och nar vi var pa vag till flygplatsen for att hamta honom! Men nu ar han antligen har och det kanns sa skont. Har varit riktigt jobbigt att vara ifran honom. Nu ar det tva natter pa hotell som galler vilket kanns ganska skont efter att ha bott i ett halv skitigt hus i tre manader. Kanns skont att ha lamnat de huset! Sen bor vi pa Wake Up! resten innan vi aker vidare till Cairns nasta onsdag.

Canberra var for ovrigt valdigt fint! Vi kom dit kl 4.00 pa morgonen sa vi kunde inte checka in direkt. Darfor gick vi och la oss i sofforna i TV-rummet och sov sa lange innan vi checkade in och kollade runt i huvudstaden. Allting var valdigt frascht och sag nytt ut daremot sa var det en lite konstig kansla i staden. Det var sa otroligt lite manniskor dar och det kandes lite som en spokstad. Man undrade var alla var! Vi var och at pa kina restaurang forsta kvallen och nar vi skulle ga hem sa var det bara tva pers ute och gick, kandes lite skumt.

Dagen efter sa bestamde vi oss for att ga upp for ett berg som fanns dar. Sa det blev en lang promenad den dagen, behovligt! Pa vagen upp sa stotte vi pa, inte en, utan sju stycken Kangurur. Sa haftigt att se dom i naturen och sa sota! Vi stod och tittade pa dom jatte lange och tog massa kort innan vi gick vidare. Det var valdigt jobbigt att ga uppfor i skogen, det var en ganska brant sluttning. Men nar vi val var uppe hade vi utsikt over hela huvudstaden, sa vackert var det och helt klart vart det.

Igar, onsdag, var det dags att dra vidare till Sydney igen. Nar vi val satt pa bussen kom Josefin pa att hon glomt sin kamera laddare och batteriet pa hostelet. Sa hon gick fram till busschaufforen och fragade om han kunde kora dit. Vilket han ocksa, snall som han var, gjorde. Sa hela Greyhound bussen stod utanfor hostelet! Sadana manniskor borde fa en medalj bara for att dom ar sa sjukt snalla.

Och nu ar vi har i Sydney igen och ska vara har tills pa onsdag da vi som sagt flyger upp till Cairns. Nu borjar resan pa riktigt kan man saga ;)

Hoppas att ni har det bra dar hemma
i Sverige och att vadret ar bra!
Ta hand om er,
massa kramar <3

♥ Hejdå Melbourne

24 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
Igår tog vi faväl av Hushbar genom att överraska dom med tårta som Emma gjort iordning. Det blev en väldigt rolig kväll och ett härligt avslut här i Melbourne. Ikväll drar vi vidare med greyhound bussen kl åtta och hamnar i Canberra imorgon kl fyra på morgonen. Känns härligt att nu dra vidare på resan! Om fyra dagar får jag okcså äntligen träffa min älskade Joakim igen och tillsammans åker vi vidare här i Australien tilsammans, känns underbart <3

Kram på er, <3

Hejdå Melbourne <3

♥ Midsommar

24 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
Lite bilder från midsommarfirandet i Svenska Kyrkan :)

♥ Glad Midsommar

22 Juni 2012     0 Kommentarer
Glad Midsommar Allihopa :)

Hoppas att ni får en kanonbra midsommar/kväll med förhoppningsvis härligt väder. Här lyssnar vi på sommar
musik för att framkalla midsommar känslan. Imorgon ska vi åka till svenska kyrkan och göra midsommar-
kransar och fira midsommar tillsammans med andra svenskar, ska bli trelvigt. Senare på kvällen tänkte vi
gå till baren och överraska dom med hemmagjord tårta och konfetti för att säga hejdå och hämta sista
lönen. Vi får se vad dom säger om det, hihi :')

6 dagar kvar tills jag får träffa mitt hjärta igen <3

Kram på er & simma lugnt ikväll, <3

♥ Victoria Market

22 Juni 2012     1 Kommentar
Igår var vi på Victoria Market för sista gången, iallafall för min del under denna resan. Det är den största marknaden jag sett och en riktig guldgruva om man vill köpa fina frukter och grönsaker, men även fint kött och andra sakar så som kläder och väskor. Jag som tycker om att gå på marknader älskar den verkligen, riktigt mysig att gå på och fynda =)

Ett litet smakprov till er!

♥ Pingviner

21 Juni 2012   Australien   0 Kommentarer
I tisdags va jag och Emma vid St Kilda en sista gång för att titta på pingivnerna. Åter igen - Dom är så sjukt söta! Jag älskar dom och deras charm, hur underbara som helst. Kvällen blev väldigt lyckad då vi såg ganska många jämfört med förra gången. Vi såg 3-4 st bland stenarna där dom bor och tre st som simmade i vattnet denna gången. Fräckt att se dom i det vilda och inte på ngt Zoo som man sett innan! Dessutom såg vi en säl som höll på att jaga fisk. Det var inte den minsta sälen jag sett direkt, den va sjukt stor.

När vi kom hem från St Kilda gjorde vi iordning tacos som är en rätt vi ätit mycket här nere. Lätt att laga och mycket gott, perfekt! När vi väl sitter och äter i lugn och ro känner vi hur huset börjar skaka, inte blåser det ute. Så kommer vi fram till att det var en jordbävning då många andra som bor i Melbourne uppdaterade om samma sak på facebook. Vi kände inte av så mycket i vårast område men den mätte  5,2 på richtersskalan. Pratade med Bernad i huset och det och han sa att det var den första på många år. Ingen fara skedd iallafall :')

Fick lite fina bilder från St Kilda igår iallafall.
Gjorde ett försök att ta kort på pingivnerna också,
men det blir inget bra alls. Det är alldeles för mörkt!

♥ Sista natten

17 Juni 2012   Australien   2 Kommentarer
Då var sista natten på baren gjord! Även om det känns bra att sluta, så känns det också tråkigt att lämna dom man har lärt känna där. Det har varit långa nätter och vissa gånger har vi lyckatas dygna 2-3 gånger på grund av jobb. Vissa kvällar har varit totalt hektiska, man har fått shottar över sig, det har varit bråk, vissa har varit otrevliga och andra man har träffat har varit dom mest roliga och underliga människorna. Tur att man haft vakterna och dom som jobbat på baren som har gjort kvällarna till roliga. Så tack för denna tiden, det har varit roligt att lära känna er och en även stor erfarenhet att ta med sig in på livets krokiga vägar, <3

Vakt Imran, Moey, Fami, bar Imran, Eve, Lucky, Michael (the boss)
och de goa bar gästerna!

♥ Har man tråkigt...

12 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
... så får man göra någonting åt det helt enkelt!

♥ Middag på IKEA

11 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
Idag har vi käkat middag på IKEA,
alltid lika mysigt att åka dit och äta maten
där och kollar runt lite på deras grejer :')

Snart är det Midsommar <3

" I am from Sweden but I live in IKEA"
- Carl Einar Häckner

♥ Draculas

11 Juni 2012   Australien   0 Kommentarer
I torsdags kväll var vi på Daruclas restaurangen och den va helt klart värd. Det började med dom tog in oss i ett litet rum där dom välkomnade oss. Därefter fick vi åka en liten "skräcktåg" in till salen där vi skulle äta. Inne i salen så var det personal utklädda till Draculas som serverade oss under tiden. Det var en slags komedi show under tiden och allting varade i ca 3-4 timmar. Det var en rolig kväll och en annorlunda middag kan man säga ;) Tyvärr fick man inte ta några foton inne så det blev inga tagna.

Tur att dom håller det rent och städat här ;)

♥ Sveriges Nationaldag

08 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
Sveriges Nationaldag

Igår var det Sveriges Nationaldag och det var nog första gången jag riktigt firat dagen genom att sjunga sånger och äta mat tillsammans med en massa nya människor. Den svenska kyrkan hade anordnat lite sånger och mat igår, därför tog jag mig dit och satt där hela dagen. Satt där och läste lite bok innan allt folk kom vid 18.00 tiden på kvällen. Det var riktigt trevligt och träffade massa trevliga människor :') Dom som jobbar där är också väldigt snälla och goa att prata med :)

♥ Dracula Restaurang

05 Juni 2012   Australien   1 Kommentar
Då har vi varit och köpt biljetter till en Dracula Cabaret Restaurang som finns här i Melbourne. Bilderna man får se i broschyren är riktigt maffiga och det verkar vara en fräck upplevelse. Så vi får väl se vad denna restaurang har att erbjuda och om vi kommer tillbaka från denna tillställningen efteråt ;')

Utsidan ser ganska maffig ut om man säger så,
förväntingarna är höga!

23 dagar <3

♥ Nyklippt tjej

05 Juni 2012   Australien   2 Kommentarer
Igår var jag och klippte mig, kände att det behövdes.
Kostade 15 dollar, så det var ett bra pris ;) Dock känner
jag att jag vill gå till min favorit salong hemma i Sverige när
jag kommer hem. Hair Fashion i Mölnlycke :')

♥ Mysiga parker

03 Juni 2012   Australien   0 Kommentarer
Dessa underbara parker i
detta underbara land Australien

♥ Söndagsmys

03 Juni 2012   Australien   0 Kommentarer
Idag har vi haft söndagsmys med
en god kycklingsallad och en god film :')
Vi tände även lite ljus vid bordet, alltid trevligt.